Bra affärer på Brynäs affärsdag

14/3 kl. 14:28

Torsdagen den 14 mars var det affärsdag på Gavlerinken med Brynäs nya framgångsrika affärskoncept ”En bra affär”. Ett fyrtital företag träffades för att i 10 affärssamtal vardera på 15 minuter vardera presentera sig för varandra och göra affärer.

– Det här är ett helt nytt koncept i regionen med både sälj och inköp som är garanterat både kostnads- och tidseffektivt, berättar Kalle Norling, Brynäs IF, där deltagarna välja vilka de skall träffa. Extra kul att vi hade hela 13 stycken nya företag med idag.

Moderatorn Mats Bengtsson coachade på ett föredömligt sätt företagarna genom det tajta men välplanerade tidschemat och såg samtidigt till att det var lämpliga raster mellan de intensiva samtalen. Nytt för den här dagen var att mötena var en kvart i stället för 20 minuter. Känslan var att det var positivt men en gemensam utvärdering sätter formerna för kommande affärsdagar. Den intensiva förmiddagen avslutades sedan med en gemensam lunch .

Röster från affärsdagen.
– Ett mycket spännande och konstruktivt initiativ av Brynäs, säger Joe Formgren, från Precis Reklam som var med för första gången. Det var mycket givande att få träffa både tidigare bekanta men även helt nya ansikten och presentera vårt nya upplägg får att enkelt få kontroll på en verksamhets PR- och mediaplan, oavsett storlek på verksamheten.

– Supertrevligt forum för att hitta gemensamma nämnare bolag emellan. Det mest givande för mig var att kunna se möjligheter där vår teknik och IT kan hjälpa branschkollegor att hitta affärer oss emellan men samtidigt kunna erbjuda ”kundens kund” en lösning som funkar för dem.
Lena Fullarton, Xelent

– VI upplevde dagen som mkt bra. Inspirerande möten och flera nya kontakter, som kändes relevanta för vår business. Vi fick tre stycken bra leads på kontaktpersoner som ansvarar för interna events och som vi skulle kunna hjälpa. Vill även passa på att ge cred till Brynäs, som på riktigt vill skapa win-win för alla deltagare.
Stefan Åsbrink, Brinc

– Jag gillade verkligen konceptet. Det var väldigt trevligt, intressant och även effektivt att träffa så många intressanta företag under några timmar.
Thomas Ljungkrantz, Grant Thornton

– Vi upplevde dagen som givande och en av de bättre hittills. Konceptet är intressant och den klart bästa formen av affärsnätverk som vi varit med i.
Daniel Blomquist, Office IT Partner

 

Foto: Joe Formgren, Brynäs IF, Anna-karin Tillström och Robert Pettersson Hillman!


Läs mer om. Brynäs och En bra affär här: https://www.brynas.se
Läs mer om Precis Reklam här: https://precisreklam.se


Fotnot: Denna artikel är egentligen ett exempel på en enkel nyhetsuppdatering
https://precisreklam.se/produkt/nyhetsuppdatering
som vi på Precis Reklam erbjuder avtal med upp till tre stycken i månaden för 995:-
https://precisreklam.se/produkt/nyhetsuppdateringar-x-3
Moms tillkommer på priserna ovan.

Denna artikel är publicerad på Pressbladet via Yodo News.

Joe Formgren

Joe Formgren

Medlem sedan 2007-04-21

Joe Formgren är reklamman, marknadsförare och kommunikationsstrateg. Grundare av SvenskPress.se genom Gestrike Media AB och delägare i Precis Rek... Läs mer

Mer läsning

Välj ditt språk

Vad vill du läsa?

Senaste nytt

Hjälp

Stäng